Share this post

Karstens Mediamakers verzorgt de on- en offline communicatie van Stichting Kind en Ziekenhuis. Deze patiëntenorganisatie bevordert aandacht in de medische zorg voor de specifieke behoeften van kinderen en gezinnen. “We willen graag dat de zorg beter wordt afgestemd op de belevingswereld van kinderen. Dat ze worden meegenomen in het zorgproces, zodat ze alles beter begrijpen”, legt directeur Hester Rippen uit. “En natuurlijk dat ze zo min mogelijk pijn, angst en stress ervaren. Daarnaast moet er ook aandacht zijn voor het gezin. Zo was het tot ver in de jaren tachtig voor ouders niet mogelijk om in het ziekenhuis bij hun kind te blijven slapen. Juist wanneer het kind hen zo hard nodig heeft. Nu kan dat gelukkig bijna overal.”

De communicatie deden ze in het begin zelf. “Maar langzamerhand groeide de vraag naar een professionelere aanpak. Via ons netwerk kwamen we in contact met Jan Karstens. We startten de samenwerking met de uitgave van het Kind & Zorg magazine. Daar waren we erg tevreden over en zo groeide het vertrouwen om de samenwerking uit te breiden naar ondersteuning in social media en online blogs. Wij blijven natuurlijk verantwoordelijk voor de inhoudelijke input. Maar het fijne van Karstens Mediamakers is dat ze met ons meedenken. Zij komen op hun beurt weer met ideeën over de vorm waarin we iets met beeld en tekst het beste naar buiten kunnen brengen.”

“Karstens Mediamakers voelt als een onderdeel van onze organisatie. We doen het echt samen.

Het contact is ook bijzonder fijn.”

Er is meerdere keren per week contact tussen Karstens Mediamakers en Kind & Ziekenhuis. “Karstens Mediamakers voelt als een onderdeel van onze organisatie. We doen het echt samen. Het contact is ook bijzonder fijn. Los van het feit dat ze altijd bereikbaar en flexibel zijn en ook ad hoc zaken goed oppakken, is het ook gezellig. Ik schakel veel met Jeanette. Dat gaat vaak met een grap en een grol. Tegelijkertijd kunnen we elkaar ook op dingen aanspreken en open reflecteren. Willen we eens iets anders proberen, dan is daar alle ruimte voor. Maar het belangrijkst is nog wel dat we ontzorgd worden. We weten gewoon: het komt goed, Karstens Mediamakers heeft het gecoverd. Zelf leef je toch in de waan van de dag en denk je aan het eind van een dag ‘Oh ja, we hadden nog iets op social media moeten plaatsen’. Daar zorgt Karstens Mediamakers nu voor en dat is een fijne gedachte.”