Hoe werkt content marketing?

Content marketing is een vorm van internet marketing waarbij de focus ligt op het maken en verspreiden van doelgerichte content. Het doel is om via deze content indirect klanten te werven en behouden. Maar ook om je in jouw vakgebied als autoriteit neer te zetten. De content bevat waardevolle informatie die jouw doelgroep graag wil consumeren. Hiermee probeer je een band met de (potentiële) klant op te bouwen. Eén van de succesvolste voorbeelden van deze strategie is Red Bull. Het Oostenrijkse bedrijf verkoopt één hoofdproduct en dat is hun energydrank. Zij adverteren met dit product door middel van een gigantische collectie aan content: evenementen, stunts, races, mediaproducties, sponsors, sportteams (waaronder twee Formule 1-teams)! Het doel van de content is namelijk om het drankje te associëren met sportieve en extreme bezigheden. Deze trekken veel aandacht waar ook weer content van gemaakt kan worden. Dit kost klauwen met geld, maar het levert ze een fortuin op: in 2019 had Red Bull bijna één blikje per persoon op Aarde verkocht![1] Natuurlijk vereist dit een monsterbudget, maar het laat de kracht van content marketing zien. Karstens Mediamakers wil je graag door middel van content marketing helpen om het potentieel van jouw bedrijf waar te maken!

Gevonden worden op Google

Als je zelf iets zoekt op Google dan klik je meestal niet verder dan de eerste pagina. Je bent niet de enige; meer dan 70% van de clicks zijn op zoekresultaten op de eerste pagina.[2] Het is dus enorm belangrijk om op die eerste pagina terecht te komen. Om dat te bereiken moet je content op je site hebben die keywords bevatten. Dit zijn sleutelwoorden die mensen het vaakst gebruiken om informatie over een bepaald onderwerp te vinden. Bijvoorbeeld, iemand die meer wil weten over koken gebruikt waarschijnlijk sleutelwoorden als ‘lekker’ of ‘recept’. Je wilt dus doelgerichte content op je site hebben.

Wat levert het op?

Het doel van marketing is uiteindelijk om de verkoop van je producten te bevorderen. Content marketing draagt hieraan bij door je bereik te vergroten. Het is niet alleen goed voor je brand awareness, maar ook voor het creëren van een band met je doelgroep. Jouw doelgroep wil graag informatie krijgen over datgene waar zij geïnteresseerd in zijn. Als jij content met deze informatie levert dan kunnen ze na het lezen meteen terecht op jouw website voor meer content of producten. Door middel van deze content wordt je site een autoriteit op het relevante gebied van je doelgroep.

Volhouden, volhouden, volhouden

Om succes te behalen met content marketing is het belangrijk om door te zetten. De handdoek al snel in de ring werpen is niet de juiste mentaliteit. Wij geloven enorm in doorzettingsvermogen als het gaat om content marketing. Je bent namelijk niet de enige die aan het vechten is voor een hogere plek in de zoekresultaten. Als je qua content wegzakt, dan riskeer je ook om weg te zakken in de zoekresultaten. Je site moet dus actief onderhouden worden met content. Wij zouden dit graag voor jou voor elkaar willen boksen en nemen je bij de hand om vol te houden.

Kies een pakket dat bij jou past

Bij ons kan je uit drie pakketten kiezen; standaard, professioneel en premium. Met elk pakket verzorgen we de content voor je bedrijf. Het verschil tussen deze drie pakketten is vooral de hoeveelheid en de diversiteit in content.  Wil je nou meer informatie over deze pakketten? Neem dan gerust contact met ons op!


Bronnen:

[1] https://www.redbull.com/int-en/energydrink/company-profile
[2] https://moz.com/blog/google-organic-click-through-rates-in-2014

Terugbel verzoek