Klopt jouw bedrijfsidentiteit eigenlijk?

Een authentiek, passend en herkenbaar gezicht voor jouw bedrijf is misschien wel het belangrijkste middel om klanten te winnen en te behouden. Je krijgt maar één kans voor een eerste indruk, je moet er dus voor zorgen dat dit een goede indruk is. Jouw eerste indruk is vaak via reclamefolders of via je website. Het beeld dat de klant van jou krijgt gebaseerd op je website moet kloppen met het beeld dat de klant krijgt als hij jou spreekt of jouw winkel binnenloopt. Om ervoor te zorgen dat de klant dus niet tegen verrassingen aanloopt, is het belangrijk om de presentatie van jouw bedrijf te laten kloppen met je bedrijfsidentiteit.

Jouw bedrijfsidentiteit is wie jij en jouw medewerkers zijn. Waar sta je voor? Wat zijn jouw idealen? Al deze dingen wil je aan de klant meegeven als hij of zij jouw reclame bekijkt, of jouw website bezoekt. Hoe de klant jou ziet is erg belangrijk. Bij de presentatie van je bedrijfsidentiteit is het belangrijk om consequent te zijn, zo wordt de klant niet verward of vervreemd. Je bedrijfsidentiteit kan blijken uit welke afbeeldingen je gebruikt, je logo of zelfs woordkeuze. Dit is vaak erg lastig. Maar hoe geef je jouw bedrijfsidentiteit dan écht goed weer? Dat leggen wij graag uit door je mee te nemen in het verhaal van OptiMedia.

Een persoonlijk bedrijf met een vakkundige aanpak: De totstandkoming van OptiMedia

OptiMedia is gespecialiseerd in het initiëren, organiseren en realiseren van de marketingactiviteiten voor zelfstandige opticiens. Deze ondernemers moeten het opnemen tegen franchisenemers met veel schaalvoordeel. OptiMedia helpt zelfstandige opticiens om hun optiek lokaal of regionaal onder de aandacht te brengen. Dit komt voort uit de passie om ondernemers te helpen hun volledige potentie te benutten. Vanuit de brede vakkennis en ervaring op het gebied van online en offline media, is OptiMedia in staat om een aantrekkelijke totaaloplossing aan te bieden van hoge onderscheidende waarde. Bij het bepalen van de bedrijfsidentiteit stond centraal dat OptiMedia moest aansluiten bij het professionele en kleinschalige karakter van zelfstandige opticiens, maar tegelijkertijd ook moest staan voor creativiteit en vindingrijkheid. Vanuit Karstens Mediamakers en Puntgaaf Drukwerk is invulling gegeven aan de online en offline kanalen. Het logo heeft een strakke uitstraling met een creatief randje, wat goed aansluit op de gewenste identiteit. De website is simplistisch en overzichtelijk om enkel te fungeren als informatief venster. Ook in de direct mailing, zijn deze kenmerken terug te vinden. Zo komt dezelfde identiteit op alle fronten terug. Het is straight to the point en overzichtelijk.

Geef de klant een reden om te komen én om terug te komen

De bedrijfsidentiteit maakt een bedrijf herkenbaar en zichtbaar tussen de concurrentie. De bedrijfsidentiteit wordt gebruikt om klanten te bereiken, binden en behouden. Een persoonlijke of emotionele connectie met de klant zorgt ervoor dat die klant een fijn gevoel overhoudt aan de aankoop. Hierdoor zal de klant dus ook sneller terugkomen bij jou en misschien wel een vaste klant worden. Denk daarbij alleen al aan jouw favoriete restaurant. Waarom kom je daar vaak terug? Dit heeft vaak te maken met fijne ervaringen daar. Het eten is lekker, de bediening is vriendelijk en herkent je misschien wel, de sfeer die in het restaurant hangt is goed. Kortom, de bedrijfsidentiteit en het product passen bij jou waardoor je vaker terug wilt komen. Om zoveel mogelijk klanten aan te kunnen trekken die zich ook identificeren met jouw bedrijfsidentiteit is het belangrijk om dit ook weer te geven in de presentatie van jouw bedrijf. Zorg er dus voor dat jouw eerste indruk er eentje is die het waard is om bij terug te komen. Wil jij ook jouw bedrijfsidentiteit goed presenteren en zo nieuwe klanten bereiken? Wij helpen je graag!

Terugbel verzoek