Werken aan je website: belangrijker dan je denkt

Stel: Je hebt lekkage thuis en gaat via Google op zoek naar een goede loodgieter. Vraag jezelf af: hoe groot is de kans dat ik één van de eerste drie zoekresultaten aanklik of zelfs de eerste optie? Het Amerikaanse bedrijf Chitika heeft hier in 2013 onderzoek naar gedaan en wat blijkt? Het eerste zoekresultaat heeft een doorklikpercentage van 32,5%, de tweede 17,6% en de derde maar 11,4%. De mensen die doorklikken naar de tweede pagina is zelfs maar een kleine 4,8%[1]. Dit laat dus zien dat de meest zichtbare websites veruit het meest worden bezocht. Het is daarom enorm belangrijk om als bedrijf een website te hebben die zichtbaar is voor je klanten. Dit kan voor meer views en dus meer klanten zorgen. Karstens Mediamakers is specialist op dit gebied en kan jouw bedrijf vindbaar en zichtbaar maken, onze slogan is niet voor niets: Laat je zien.

Bovenin de zoekresultaten

Om ervoor te zorgen dat je bedrijf één van de eerste zoekresultaten van potentiele klanten wordt is het belangrijk om het zoekalgoritme van Google te begrijpen. Het zoekalgoritme is afhankelijk van een aantal factoren zoals: hoe de zoekopdracht geformuleerd wordt, de relevantie en bruikbaarheid van pagina’s en het expertiseniveau van de bron van het resultaat. Eén van de meest eenvoudige manieren om hoger te komen in het zoekalgoritme is door ervoor te zorgen dat woorden die de klant in zijn/haar zoekopdracht gebruikt, op je website staan. Dit kan heel simpel door bijvoorbeeld het woord ‘detecteren’ te vervangen voor het woord ‘vinden’ of door het vermijden van moeilijke vaktaal op je website. Woorden die vaker gebruikt worden in zoekopdrachten gebruiken op je website zorgt voor meer views.

Relevant zijn en blijven

Bezoekers op de website krijgen is één ding, maar ze daar houden en zorgen dat ze later terugkomen is een ander ding. Als een website niet geoptimaliseerd is, kan het lastig voor bezoekers zijn om de informatie te vinden waar ze voor gekomen zijn. Als dit te lang duurt of te moeilijk te vinden is, zorgt dit ervoor dat ze verder gaan kijken naar andere opties. Het is daarom belangrijk dat je website gebruiksvriendelijk is. Als je daarnaast wilt zorgen dat bezoekers terugkomen op je website, is het belangrijk om op zijn tijd de website te voorzien van nieuwe content. Hoe vaak moet je nieuwe content plaatsen?

Het leveren van kwalitatief goede content is iets wat Karstens Mediamakers al doet voor tientallen bedrijven waaronder Ringfoto Nederland, Sterilisatievereniging Nederland, Stichting Kind & Ziekenhuis en Puntgaaf Drukwerk. Je bent dus zeker in goede handen bij ons. Wij kunnen het onderhouden en verbeteren van je website ondersteunen of zelfs volledig overnemen. Hiervoor zijn diverse mogelijkheden. Je kunt bij ons online of fysiek terecht voor een afspraak.


Bronnen:

[1] Chitika Insights. (7 juni, 2013). The value of Google Result Positioning. Geraadpleegd van http://info.chitika.com/uploads/4/9/2/1/49215843/chitikainsights-valueofgoogleresultspositioning.pdf

Terugbel verzoek